Xmen Origins Wolverine Recension


Jag, Jennifer och några vänner såg nyss Xmen Origins Wolverine och tänkte berätta för er om vad jag tyckte om filmen.

Jag har alltid gillat dom tre första xmen filmerna, även fast Singer inte var med och regisserade X3 som enligt mig hade gjort X3 så mycket bättre. Han gjorde Superman Returns istället som jag tyckte inte alls var lika bra. Så jag var rätt så ivrig att se Wolverine filmen. Mest för att se hur hollywood har knutit ihop allt. Jag är säker att denna film hade inte alls lika stor budget som de tidigare xmen filmerna för att han som regisserade denna film, Gavin Hood är relativt okänd.

Det märkte jag att han för för vissa scener som man redan har sett fick man se om x antal gånger. Sen har vi en scen när Wolverine tar fram sina klor och det ser väldigt Serieaktigt och fult datagjort ut. Regissören gjorde vissa actionscener lite för larviga, som att hugga ner en brandstege och det såg väldigt larvigt och fult ut. Detta är exakt en sådan sak en erfaren regissör skulle undvika. Allt som allt så är filmen ett helt okej tilläg till xmen filmerna. Men mycket likt Terminator filmerna, när orginal regissören lämnar projektet som han har byggt upp och låter någon annan ta över så blir det såhär. Skeppet driver i samma riktning som föregångarna, visst skeppet är fortfarande ett bra skepp men om någon annan hade styrt skeppet så hade filmen blivit så mycket bättre.


Filmen får 3/5 Wolverine klor!


Kommentarer
Postat av: Tuve

Tyckte filmen var lite "Meh"

Däremot vann jag en tävling med ett GRYMT pris!



Vann X-men boxen med alla 4 filmerna och en Dogtag som han använder under filmen :D



Så jag har filmrekvisita från filmen! SÅ AWESOME!

2010-03-18 @ 23:13:37
URL: http://muterade.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0