Star Trek Recension

Star Trek har alltid varit nummer två i min science fiction lista. Ettan i listan är såklart Star Wars! Jag har alltid tyckt att Star Wars är så mycket bättre än Star Trek, antagligen för jag verkligen gillar "the force" och lightsabers osv . Men J.J Abrams  omstart på Star Trek gjorde verkligen så att de nya Star Wars filmerna såg väldigt dåliga ut i jämnförelse med denna film.

Filmen började som en riktigt Sci Fi adrenalin rush. I denna film får vi se James T. Kirk som vi all visste fanns men inte fick se något utav tidigare. Denna Kirk är riktigt "Bad ass" Han är också en Riktigt kvinnokarl och en sådan actionhjälte alla killar vill växa upp till att bli. Det är inte heller bara Kirk som är otroligt cool och häftig i denna film, vi har också Spock som spelas utav Zachary Quinto som passar helt perfekt att spela spock. Abrams använde verkligen sitt huvud när han fixade skådespelarna till denna film för alla passar in helt perfekt. Denna gång försöker Gänget på USS  Enterprise göra sitt bästa att inte bli slaktade utav den onda i filmen som heter Nero(Eric Bana) och tro det lovas mycket kick ass scener. Sen har vi också Karl Urban som stal scenen totalt som Dr.Leonard "Bones" McCoy.

Om jag ska vara ärlig så hade jag inte så starka förhoppningar om att denna film skulle vara bra. Oftast tycker jag att såna här omstartningar av serier/filmer som har funnits inte fungerar särkilt bra. Jag trodde iaf att jag skulle få se riktigt grymma science fiction effekter ( Som jag gjorde! ) Redan efter 10min av filmen så visste jag att denna film hade mera än bara special effekter.Allt som Lucas gjorde fel med sina nya filmer gjorde J.J Abrams rätt med denna. Det spelar ingen roll om du är en Star Trek nörd eller inte, denna film kommer göra så du blir en Star Trek nörd. Om ni inte har sett denna ännu så fixa biobiljetter och se den nu direkt! Detta kan definitivt vara årets film.

Oh förresten Kirk k*****r gröna brudar!

Filmen får 4.5/5