The Elder Scrolls IV: Oblivion - en värld för sig.

Jag kom ihåg när jag först fick detta underbara spel till pc för ett bra tag och jag hade faktiskt knappt några förväntingar alls på det. Jag trodde att det skulle vara rätt så medelmåttigt men oj vad jag hade fel. Redan i början av spelet när man fick skapa sin karaktär var ju helt underbart! Det fanns ju så många val om hur man vill göra den och vad man vill vara för klass. Fängelset som är enligt mig ett slags intro till spelet är väldigt underhållande också men det bästa är nog när man kom ut ur det hemska fängelset och ser den underbara värld som Bethesda Softworks har skapat. Det var som nåt jag aldrig tidigare har kännt i ett spel. Atmosfären,Grafiken,Musiken och designen och stridssystemet var allt intill perfektion. Oblivion är något jag verkligen älskar. Att krossa rivaler i arenan, att göra brutala uppdrag för Dark Brotherhood, att kunna försvara dom svaga i Fighters Guild. Allt detta älskar jag inom oblivion och detta är bara en liten del av spelet, det finns så mycket mer som jag älskar med detta spel. Innebörden Frihet har en väldigt stor betydelse när det gäller detta spel. Ska jag rädda kungadömet? eller ska jag gå med i Thieves Guild och följa i Gray Fox fotspår? Det är såna frågar du kommer att ställa dig själv under spelets gång eftersom Oblivion är såpass fritt. Du kan ju gå direkt till att rädda ditt kungadöme eller bara skippa det och göra alla sidequests och tro mig det finns hur många som helst. Varje gång man spelar Oblivion så stötter man hela tiden på nya saker att göra och som händer i själva spelet. T.ex att du går in i en grotta och där är det massvis med vampyrer du dräper dom och dom råkar bita dig, några dagar senare så har du blivit en vampyr! Slutligen För er som inte tror att Oblivion är något för er så tycker jag ni iaf som läser min blogg bör testa det. Nästan allt som någonsin har blivit bra in tidigare rpg spel finns i Oblivion som har gjorts bra, om inte bättre. Så spring iväg och köp Oblivion, fixa en kopp te och njut av en värld som är helt underbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0